čtvrtek 27. června 2013

ATAK - nový trup

Po tom, co jsem při létání ve větru až 9m/s (měřeno anemometrem) a s přispěním mých rukou zrušil původní trup, jsem zjistil, že křídlo je v pořádku a tak stálo za to udělat trup nový.

Příprava.
Abych nemusel vymýšlet už vymyšlené, tak jsem ji mojehobby.cz jsem si půjčil fotku trupu modelu F3A a obrys trupu vytvořil následujícím postupem.
Funkcí srovnat horizont jsem si trup nastavil do vodorovné polohy.
Funkcí magnetické laso jsem obklikal obrys trupu
Výběr jsem invertoval funkcí invertovat výběr Ctrl-Shift-I, Jako další krok jsem stejným postupem smazal otvory pro trubku křídla a výškovky. Budou potřeba pro zvětšení obrysu na požadovanou velikost.
Abych dostal pouze siluetu použil jsem po další inverzi výběru křivky.
Pro vytvoření obrysu jsem použil funkci Upravit výběr, kde jsem nastavil okraj na cca 3 px.
Opět Invertovat výběr a klávesa Delete a výsledkem je požadovaný obrys.
Jako další krok bylo potřeba zvětšit obrys do požadované velikosti. Na  informačním pruhu jsem si odečetl vzdálenost 440 px mezi středem trubky křídla a trubky výškovky.
Ve funkci Změna rozměrů zjistím, že to je při rozlišení 96 px je 11,642 cm. A protože potřebuji 63 cm, tak už jednoduchou trojčlenkou zjistím, že když celý obrázek musím zvětšit 5,41 krát a ve výsledku tak je velikost celého obrázku 4220 px.
Abych nevyplácal pro tisk zbytečně moc inkoustu mohu opět pomocí křivek obrys zjemnit a následně i celý obrázek oříznout na výšku.
A zde je výsledek

Jak vytisknout tento obrys na tiskárně A4 na více stránkách? Pokud mám Windows7, tak třeba takto.
Obrázek otevřít v malování. Vybrat Tisk - vzhled stránky a tam zadat tisk na výšku, okraje vlevo a nahoře na 10 mm a dole kliknout na upravit na 100%. Tím se přepočítá hodnota v poli Přizpůsobit a to pak zaškrtnout a tisknout. To je vše.


Stavba.

Z kancelářského papíru vystřižená šablona.


Vyřezaná polovina trupu.

Trup je vytvořen ze 2 desek fasádního polystyrénu o tloušťce 3 cm. Ty jsou po vyřezání slepeny k sobě na několika místech kapkami Purexu a obě poloviny jsou pak opracovány společně do požadovaného tvaru.

Žádné komentáře: